سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به پروسه‌ی سازمان دهی محتوای یک وب‌سایت توسط موضوع گفته می‌شود، این سازمان دهی باعث خواهد شد که موتورهای جستجو مانند گوگل زمانی که کاربری به جستجوی موضوعی می‌پردازد منظور و هدف او را بفهمند. بهینه سازی یک صفحه‌ی وب حول محورها موضوعات و سپس کلیدواژه‌ی مرتبط با آن موضوعات، باعث خواهد شد تا از نظر موتورهای جستجو متخصص به نظر رسیده و رتبه‌ی بالایی برای کلیدواژه‌های طولانی مرتبط با آن موضوعات کسب کنید.

متخصص سئو چه کسی است؟

بهینه سازهای موتورهای جستجو و یا همان متخصصین سئو افرادی هستند که به یک وب‌سایت کمک می‌کنند تا در صفحه‌ی نتایج جستجو رتبه‌ی بهتری داشته و ترافیک طبیعی بیشتری کسب کند. به طور خاص می‌توان گفت یک متخصص سئو در حقیقت یک استراتژیست متخصص در زمینه‌ی محتوا است که به یک کسب و کار در جهت پاسخ دهی به پرسش‌هایی که افراد از طریق موتورهای جستجو بیان می‌کنند یاری می‌رساند.

در ادامه با سه مدل از انواع سئو که یک استراتژیست سئو می‌تواند بر آن تمرکز کند آشنا می‌شویم:

On-page SEO: این نوع از سئو بر محتوایی که در صفحه‌ها وجود دارد و نحوه‌ی بهینه سازی آن در جهت کسب رتبه‌ی بالاتر برای کلیدواژه‌ی مشخص تمرکز دارد.

Off-page SEO: این نوع از سئو بر لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت مورد نظور ارجاع داده می‌شوند تمرکز می‌کند. تعداد بک‌ لینک‌ها و وب‌سایت‌هایی که آن بک لینک‌ها را به وب‌سایت مورد نظر ایجاد کرده اند به شما کمک خواهد کرد تا در نظر موتور جستجو وب‌سایتی معتبر و قابل اطمینان خلق کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌ی بالاتری کسب کند.

سئو فنی (Technical SEO): در نهایت سئو فنی بر ساختار یک وب‌سایت تمرکز داشته و به بررسی ساختاری هر کدام از صفحات آن می‌پردازد. گوگل همان قدر که به محتوای یک وب‌سایت اهمیت می‌دهد برای کد یک وب‌سایت نیز ارزش قائل است. همین موضوع سئو فنی را به فاکتوری مهم در رتبه بندی وب‌سایت تبدیل می‌کند.

به خاطر داشته باشید این طور نیست که کسب و کارها دقیقاً از یک روش بتوانند وب‌سایت خود را بهینه سازی کنند و بنابراین متخصص و یا مشاور سئو پروسه‌ی منحصر بفردی را در بهینه سازی وب‌سایت خواهد داشت. این وظیفه‌ی متخصص سئو است که صنعت مورد نظر را به خوبی شناخته و موارد مهم در نظر مخاطبان را درک کند. در نهایت او به تدوین و توسعه‌ی یک استراتژی سئو پرداخته و محتوایی مناسب را در برابر دیدگان مخاطبان قرار خواهد داد.

تدوین استراتژی سئو

با در نظر داشتن این موارد می‌توان گفت مواردی که در ادامه آمده به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید تمامی موارد پایه ای در بهینه سازی وب‌سایت پوشش داده خواهد شد.

از موضوعات یک فهرست تهیه کنید.

کلیدواژه‌ها قلب سئو هستند، اما در حقیقت آن‌ها دیگر اولین گام در رشد طبیعی یک وب‌سایت نیستند. اولین قدم شما تهیه‌ی فهرستی از موضوعاتی است که از این ماه تا ماه بعدی قرار است پوشش داده شود.

برای شروع، لیستی مشتمل بر 10 کلمه و واژه‌ی کوتاه مرتبط با محصول و یا خدمات مورد نظر تهیه کنید. می‌توانید برای این کار  از یکی از ابزارهای گوگل به نام ‘Google’s Keyword Tool’ با هدف میزان جستجوی عبارات پیشنهادی استفاده کنید. شما این موضوعات را با کلیدواژه‌های کوتاه و رایج ربط می‌دهید، ولی در واقع هیچ پست بلاگ مشخصی برای این کلیدواژه‌ها تعیین نکرده اید. اگر به تازگی بهینه سازی وب‌سایت را آغاز کرده باشید این کلیدواژه‌ها برای کسب رتبه‌ی بالا در گوگل بسیار رقابت پذیر هستند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابتی که اندازه گیری کرده اید لیست خود را به 10 تا 15 کلیدواژه‌ی کوتاهی که برای شما مهم تلقی می‌گردند کاهش دهید. سپس لیست خود را بر اساس میزان جستجوی ماهانه و میزان مرتبط بودن با کسب و کار خود اولویت بندی کنید.

https://abolfazldanesh.com/all-about-seo-strategy/