سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی نیل آرمسترانگ فضانورد آمریکایی

نیل آلدن آرمسترانگ یک فضانورد و مهندس هوافضا آمریکایی بود که در منابع تاریخی به عنوان اولین مسافر ماه شناخته می شد. آرمسترانگ قبل از پیوستن به پروژه های فضایی ایالات متحده و ناسا به عنوان خلبان در ارتش ایالات متحده خدمت کرد. پروژه آپولو 8 که با حضور او و برز آلدرین در آن شرکت کرد ، سرانجام ایالات متحده را در نبرد رهبری کرد تا روی ماه قدم بگذارد و به نوعی پایان جنگ سرد بود.

نیل آرمسترانگ در 5 اوت در مزرعه ای در اوهایو متولد شد. مادر نیل ویولا بود و از او به عنوان کودکی آرام یاد می شد. پدر وی استفان بود ، که از نیاکان آلمانی در آمریکا آمده بود و نام نیل از اسکاتلندی ها به عنوان "قهرمان" انتخاب شد. نیل یک خواهر به نام جون و یک برادر به نام دین داشت. پدر وی به عنوان بازرس در فرمانداری اوهایو کار می کرد ، به همین دلیل خانواده آرمسترانگ به طور کلی تا 9 سالگی در چهار شهر مختلف زندگی می کردند و زندگی می کردند.

علاقه به پرواز به دلیل سفرهای زیادی بود که تحت تأثیر شغل پدرش قرار گرفت. اولین برخورد او با هواپیما مسابقه حمل و نقل هوایی کلیولند بود. اولین سفر هوایی نیل در پنج سالگی به همراه پدرش در وارن اوهایو برگزار شد. این سفر با یک هواپیمای سه موتوره فورد انجام شد.

از کودکی ویولا به پسرش همه نوع آموزش خصوصی آموخت. نیل نیز مانند مادرش به تحصیل بسیار علاقه مند بود و به همین دلیل او باهوش تر و باهوش تر از همسالان خود به نظر می رسید. خواهر و برادرهای نیل می گویند برادر بزرگترش همیشه در مطالعه غوطه ور بوده است و ویولا زمان زیادی را به آموزش خود اختصاص داده است. نیل به ندرت عصبانی بود ، اما به گفته برادرش ، او کودک ترسو نبود.

محیط کودکی نیل و آموزه های مادرش او را به یک نوجوان ساکت و باهوش تبدیل کرده بود. همکلاسی های او از دبیرستان خاطرنشان می کنند که نیل ساکت تر بود و قبل از صحبت با دقت فکر می کرد. همین روحیه در سالهای بعد و پروژه های نظامی و فضایی ، نیل را به یکی از موفق ترین اعضای گروه تبدیل کرد.

نیل آرمسترانگ ابتدا برای تبدیل شدن به یک فضانورد افسانه ای ، ابتدا باید پرواز را تجربه کند. او در رویاهای کودکی هیچ اثری از فضانوردان پیدا نکرد و پرواز را به عنوان علاقه اصلی خود انتخاب کرد. کودک آرام از اوهایو مدام به دنبال راهی برای خارج شدن از صندوق امانات و تجربه وقایع جدید بود. تجربیات اولیه با پدرش ، نیل به مهندسی و طراحی هواپیماها علاقه مند شد. وی در زندگی نامه خود به نویسنده می گوید که تصمیم گرفت مدتی هواپیمای دریایی را به عهده بگیرد ، زیرا معتقد بود یک طراح خوب باید جنبه های عملیاتی هواپیما را به خوبی بشناسد.