سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش گام به گام طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک با دم کردن قهوه در خانه ، ما آن را کاملاً برای شما آماده کرده ایم و شما می توانید با راهنمای گام به گام ما آن را تهیه کنید ، اما قبل از آن با تاریخچه و مشخصات قهوه ترک آشنا شوید.

قهوه ترک یکی از محبوب ترین انواع قهوه است. این نوع قهوه همانطور که از نامش پیداست ترکی است و مردم ترکیه کافی قهوه را با این نام ثبت کرده اند. قهوه برای اولین بار توسط 15 بازرگان سوری در سال 1555 به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن هفدهم قسمت مهمی از این مراسم بود. دربار امپراتوری عثمانی شد.

از سلطان قهوه ای بسیار تشریفاتی پذیرایی شد ، زنان در هارلم برای پخت قهوه ترک آموزش دیدند و مردان بر اساس تکنیک های قهوه سازی زنان را قضاوت کردند. این از گذشته تا به امروز فرهنگ ترکی بوده است. ، محلی که خانواده شوهر آینده در آن مراسم عبادت برگزار می کنند. این قهوه در کافی شاپ ها نیز سرو می شود و طرفداران زیادی دارد اما اخیراً موکا ، کاپوچینو و آفگاتو محبوب شده اند.

آموزش تهیه قهوه ترک

اگر تصمیم دارید طرز تهیه قهوه ترک را بیاموزید. باید بدانید که این نوشیدنی آداب خاص خود را دارد ، از طرز تهیه تا نحوه مصرف و سرو بسیار منحصر به فرد است.قهوه ترک رایحه ای مسحورکننده و هیجان انگیز دارد.تهیه چنین قهوه ای در خانه بسیار آسان است. فقط دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید.ابتدا قهوه و آب را در یک ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه مسی) مخلوط کنید.قهوه ساییده شده را با استفاده از یک قاشق چای خوری با آب سرد مخلوط کنید. آب و قهوه را به آرامی هم بزنید تا مخلوط شوند.

قهوه ترک دومین نوشیدنی پس از اسپرسو می باشد که در ایران طرفدار دارد پس یادگرفتن طرز تهیه صحیح آن بسیار به کافی شاپ ها کمک می نماید.

یک فنجان کوچک انتخاب کنید ، مقدار آب مورد نیاز را وزن کرده و قهوه تازه دم کرده بریزید. سپس اگر می خواهید قهوه را شیرین کنید ، شکر را به آن اضافه کنید ، سپس 2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
    اگر می خواهید قهوه ای با کیفیت بالا درست کنید ، نباید قند زیادی به آن اضافه کنید. اگر قهوه شیرین را دوست دارید ، در آخرین مرحله قند را به قهوه خود اضافه کنید.
    با یک قاشق کوچک هم بزنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.
    یک نکته بسیار مهم در تهیه قهوه ترک ، تهیه قهوه خوب و افزایش کف است ، هنگام پخت قهوه آن را بهم نزنید. این به این دلیل است که حتی اگر قهوه را هم بزنید ، هیچ حبابی خارج نمی شود.
    سعی کنید قهوه خود را روی حرارت کم نگه دارید. این اجازه می دهد تا قهوه به مدت کافی دم و آماده شود.
    با شروع گرم شدن قهوه ، حباب های کوچکی روی آن تشکیل می شود و کف کف قهوه مانند را می پوشاند. با استفاده از یک قاشق کف را در فنجان قهوه ریخته و قهوه را دوباره روی آتش بگذارید.
    وقتی قهوه سعی در جوشاندن دارد ، قبل از شروع به جوش آمدن دوباره کف می کند. کف قهوه را با قاشق برداشته و کف قهوه را دوباره روی آتش بگذارید. به طور خلاصه ، هر بار که کف قهوه خود را تمیز می کنید ، کف ، کف قهوه بیشتری دریافت می کنید و کف بیشتری دریافت می کنید.
    قهوه را به مدت 15-20 ثانیه بپزید و بقیه قهوه را به فنجان اضافه کنید.
    قهوه هرگز نباید خرد شود. هم زدن باعث تغییر طعم قهوه می شود.
    تهیه قهوه 5 تا 10 دقیقه طول می کشد ، اما این بار مراقب باشید آن را تنها نگذارید. وقتی دم می شود ، تلخ و بی مزه است.
    حتما مقدار کمی قهوه را درون فنجان بریزید تا حباب های قهوه روی سطح نوشیدنی باقی بمانند.
    برای نوشیدن قهوه ، قبل از نوشیدن چند دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه ته نشین شود.

منبع : https://coffeest.ir/